Nye kurs starter snart

Daoyin er eldgamle kinesiske helseøvelser.

Snart starter nye kurs i Qigong og  Yoga! I tillegg blir det Taiji og meditasjon.

Påmelding og info: Send en epost til cb@taichikurs.no

Målet er å rense kroppens akupunkturbaner, bedre holdningen og bli mindre stresset. Øvelsene fjerner gjerne stivhet i nakke, rygg, skuldre og andre ledd, og bidrar til en lettere pust og bedre humør.

Øvelsene kan utføres av alle, også pensjonister og dem som ikke kan delta på annen type trening. Stående, sittende og liggende øvelser, samt teori.

Treningen passer for alle som vil ha mer energi og følge seg mindre stresset. Øvelsene er basert på BUQI-systemet, som er en videreutvikling av tradisjonell kinesisk medisin (TCM).

Mandager

18:15-19:15: Medlemstrening (info kommer)
19:30-21:00 Medlemstrening 2 (info kommer)

Tirsdager
17:00-18:00: Grunnkurs i spontan Qigong over 8 uker i Bergen.

Du vil få en innføring i øvelsene i Taijiwuxigong, kåret til Kinas kraftigste Qigongsystem i 1987. Øvelsene i spontan Qigong er utviklet for å balansere kropp og sinn, og er spesielt gode for å bedre humøret, redusere stress og å rense leddene. Den kraftigste måten å utvikle såkalte taijikrefter på. Taijiwuxigong spontant Qigong er en treningsform som bidrar til selvhealing og som derfor passer godt for terapeuter som ønsker tid til egenutvikling. Meditasjon og teori er en del av undervisninger.

18:15-19:30 Qigong og Taiji videregående
Tajiwuxigong (spontante bevegelser), Taiji og/eller meditasjon. For dem som har gjennomført grunnkurset.
Øvelsene er kraftigere enn dem som er på grunnkurset, men passer likevel for alle. Avstressing og avspenning.
Egne øvelser for nakke, skuldre, mage, brystkasse, armer og ben, i tillegg til øvelser for hele ryggsøylen.

19:45-21:15: Qigong og Taiji videregående 2
Tajiwuxigong (spontante bevegelser), Taiji og/eller meditasjon. For dem som har gjennomført grunnkurset.
Øvelsene er kraftigere enn dem som er på grunnkurset, men passer likevel for alle. Avstressing og avspenning.
Egne øvelser for nakke, skuldre, mage, brystkasse, armer og ben, i tillegg til øvelser for hele ryggsøylen.

21:30-22:00: Meditasjon
En halvtime meditasjon. Det vil være ulike typer meditasjon – stående, sittende og liggende.

Onsdager
Yin-Yoga.
Info kommer!

Torsdager
Morgentrening kl. 08:00-08:45
Start dagen med en energigivende trening!

Kl. 20:30-22:00 i Os (Søre Øyane Barneskule)
Torsdager er det Qigong-trening i Os.
Du vil lære de 9 øvelsene i Yi Ji Jin Daoyin som er spesielt gode for å redusere smerter, redusere stress og korrigere skjevstillinger. Mange melder også om mer energi og bedre humør. Du vil lære teori og praktiske øvelser for å begynne å utvikle såkalte taijikrefter (healingevner og kampevner). Når dette kurset er ferdig starter en ny serie med spontant Qigong.